• تاریخ انتشار : 1403/03/30 - 17:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 394
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی برگزار شد

دکتر مهدی خداپرست: برای دستیابی به رتبه یک عالی در اعتباربخشی باید مسیر موفقیت در ذهن ما شکل بگیرد

رئیس بیمارستان فارابی در نشستی با حضور مدیران، مسئولان بخش ها و واحدهای این بیمارستان با اشاره به برنامه ریزی این مرکز برای کسب رتبه بالاتر در دوره های بعدی اعتباربخشی کشوری، کار گروهی را لازمه کسب موفقیت در این ارزیابی ها و حفظ کرامت انسانی بیماران دانست.

دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی دکتر مهدی خداپرست زواره,
به گزارش سینا رسانه بیمارستان فارابی، نشست رئیس و مسئولان این بیمارستان صبح چهارشنبه 30 خرداد 1403 در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد. دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی در این نشست با تبریک کسب رتبه یک برتر در ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان ها در سال 1402 به مسئولان این مرکز، گفت: زحمت زیادی کشیده شد تا به این مهم دست پیدا کنیم. البته جایگاه بیمارستان فارابی می تواند بسیار بالاتر از این باشد. اگر به تاریخچه این بیمارستان نگاه کنیم همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته و چه ما باشیم و چه نباشیم فارابی در این مسیر به حرکت خود ادامه خواهد داد و روز به روز نیز رشد خواهد کرد. در واقع این ما هستیم که در کنار نام فارابی اعتبار کسب می کنیم.
وی همچنین به اهمیت دستیابی به رتبه یک عالی در اعتباربخشی اشاره کرد و اظهار داشت: کسب رتبه یک برتر در دور پنجم اعتباربخشی با برخی تغییراتی که در فرایندها و عملکرد بیمارستان ایجاد کردیم، در دسترس قرار گرفت. اما اگر بتوانیم برای دور بعد به رتبه یک عالی دست پیدا کنیم آن زمان می توان گفت که این موفقیت ناشی از تلاش مستقیم ما کارکنان بیمارستان فارابی بوده و برای ما اعتبار بیشتری به همراه خواهد داشت. البته محدودیت هایی در راه دستیابی به این رتبه وجود دارد، مانند مباحث مربوط به ایمنی که رفع چالش های آن نیز کمی دشوار است. اما قابل دستیابی است. خوشبختانه مدتی است که جناب آقای مرادی، مدیر بیمارستان فارابی مجددا به جمع ما ملحق شده اند و با توجه به آشنایی که ایشان به مسائل اعتباربخشی دارند می توانند نقش پدرانه را در این زمینه برای بیمارستان ایفا کنند.
رئیس بیمارستان فارابی در ادامه کار گروهی را یک از الزامات دستیابی به موفقیت در بیمارستان فارابی و اعتباربخشی ها برشمرد و افزود: تفاوت کار فردی و کار گروهی مانند تفاوت یک کلاس درس با یک تیم ورزشی است. در یک کلاس درس یک نفر شاگرد اول می شود و یک نفر ممکن است مردود شود. در پایان هم هرکدام به مسیر متفاوتی ادامه خواهند داد. اما کار گروهی مانند فعالیت در یک تیم ورزشی است. زمانی که این تیم قهرمان می شود یعنی همه با هم قهرمان شده اند. در واقع تمام تیم برای موفقیت و قهرمانی تلاش کرده اند.  کار در بیمارستان نیز همین گونه است. باید همه با هم تلاش کنند تا نقاط ضعف یکدیگر را پوشش داده و این ضعف ها را برطرف کنند. زمانی که به این ذهنیت برسیم می توان گفت در کار خود موفق شده و به هدف خود که رسیدن به مراتب بالاتر است، رسیده ایم. زیرا برای دستیابی به رتبه یک عالی در اعتباربخشی نیز باید مسیر موفقیت در ذهن ما شکل بگیرد.
دکتر خداپرست اعتباربخشی را ابزاری برای حفظ کرامت انسانی بیماران دانست و دلیل تلاش نظام سلامت برای موفقیت در این فرایند را هم همین نکته برشمرد. وی گفت: اعتباربخشی به ما می گوید باید دقیق ترین و با کیفیت ترین خدمات را به بیمار ارائه دهیم تا کرامت انسانی وی حفظ شود. ما نیز که مجری سنجه ها و ارائه دهنده خدمات سلامت هستیم باید در سطحی از آرامش باشیم که بتوانیم حال مردم را خوب کنیم. این دو بخش مهم از اعتباربخشی هستند. اما رسیدن به این سطح نیازمند تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف است. 
در پایان این نشست نیز سعید مرادی، مدیر و جمعی از مسئولان بیمارستان نظرات، پیشنهادات و راه کارهای خود را برای برنامه ریزی بهتر در اعتباربخشی 1403 بیمارستان ها ارائه کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 269298
سید عباس قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد - دکتر مهدی خداپرست زواره نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد نشست رئیس و مسئولان بیمارستان فارابی در زمینه اعتباربخشی برگزار شد